Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /var/userdata/web/rogerkapitany.hu/website/www/wp-content/plugins/wp-pagenavi/scb/Options.php on line 44

Roger & Kapitány horgászkalandjai

Tordasi Horgásztó

2012.05.08.

Ebben az évben a szezon viszonylag későn kezdődött számunkra, de pontosan ott folytattuk, ahol múlt évben abbahagytuk: az idei első horgászat alkalmával megpróbáltunk egy kalandparkban halat fogni. A Tordasi Horgásztónál jártunk, és kellemes meglepetésekben volt részünk.

Ránk egyáltalán nem jellemző módon elhatároztuk, hogy már kora hajnalban útnak indulunk, így pont nyitásra (6:30) értünk a Tordasi Horgásztóhoz. Rövid dokumentálás után megvettük a napijegyeket, felmálháztunk, és elindultunk, hogy birtokba vegyük a jó előre kinézett horgászállásainkat a tó déli csücskében.

Engem az első meglepetés akkor ért, amikor tudatosult bennem, hogy a tavon szinte csak stégekről lehet horgászni. Minden év elején elkap a felszerelés-minimalizáló láz, ez idén sem volt másképp, így természetesen a rodpodot az elsők között minősítettem szükségtelen (de nehéz) úri mulatságnak. Szerencsére találtam a stégen pár olyan rést, melyekbe tökéletesen passzolt a bottartó, és nem fenyegetett az sem, hogy egy bevágás alkalmával kapásjelzőstül-swingerestül a tó fenekén landol az egész alkalmatosság.
Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy év végére az év elején kitett felszerelés kamatostul kerül vissza a málhába, pont az ilyen esetek miatt. Kapitánnyal a horgászatok során szlogenünk lett, hogy “Mindenre fel kell készülni!”, ez most nekem annyira nem sikerült.

Szerencsére még így is nagyon jó szintidővel állítottuk fel a felszerelést, 7 óra tájban már beetetve, jóreggelt sörrel a kézben vártuk a halakat.
A nap csalija a csonti volt: ebben az időszakban és ilyen vízhőmérséklet mellett  ez tűnt a legjobb választásnak, szerencsére ezzel később a halak is egyetértettek. Én előző nap megint impulzusvásároltam: Haldorádós magyar betyár pelletet használtam a hozzá való pancsokkal, megbolondítva egy kis hidegvizi aromával és két csomag csontival. Kapitány Big Carpos etetőanyagot használt, valami kakaószínű (és rohadt sajt szagú) cuccal elegyítve. (Ez egészen pontosan Big Carp hidegvizi méz&szilva volt, kukoricadarával, csontival és Ediami CSL tunningal, később fekete Tímár Mix ponty-kárászra váltott, ugyancsak csontival.)
Utólag okoskodva a pellet nem biztos, hogy a legjobb választás volt az adott időszakban, Kapitány porhanyósabb, jobban terülő és nagyobb területet felhősítő etetőanyaga nagyobb sikerrel csalogatta a halakat.

Az első kapást ennek megfelelően Kapitány váltotta halra. Ez valamikor még tíz óra előtt történt, onnantól fogva 1-1,5 óránként fogott egy-egy 2 és 3 kg közötti pontyot.
Én elkezdtem a próbálkozást más csalikkal is, és hogy-hogy nem a kezembe került a múlt évben vásárolt (és halat nem nagyon hozó) ánizsos-mézes édes kukorica, melyet még Kunadacson bolondítottam meg mindenféle aromával és fűszerrel. Hogy pontosan mi volt benne, arra akkor sem tudnék visszaemlékezni, ha az életem múlna rajta, legyen elég annyi, hogy két napig sárga volt az ujjam, miután kézzel kotorásztam az üvegben  a kukoricaszemek után.

A csodakukorica beválni látszott: a csalizás után tíz perccel fogtam egy 4 kilós pontyot. Ugyanakkor – Murphy közbelép – a nap további részében egy mozdításom sem volt erre a csalira. Csontival ugyanakkor még kétszer sikerrel jártam: egy két kiló körüli ponty, és egy kárász volt a zsákmány.

Fél hat felé elégedetten kezdtünk pakolászni, hogy 6-ra el tudjuk hagyni a helyszínt. Utólag visszagondolva szerencsénk volt az idővel és a helyszínnel is: egy kifejezetten mozgalmas napot tudhattunk magunk mögött.

A Tordasi Horgásztó (illetve Tordasi Csárda) remek horgászhelynek bizonyult. Attól függetlenül, hogy aznap talán többen látogatták a kalandparkot, mint a horgásztavat, a horgászidőt megfelelő nyugalomban töltöttük. A hely kialakítása átgondolt. 10 méterenként szemetes, padok, stégek, maga a tó is kényelmesen körüljárható, akkor is, ha az ember az összes horgászcuccát maga után húzza. Persze ebből következik, hogy a táj egyáltalán nem vadregényes, eléggé steril környezet, de mégsem akvárium. Amit még érdemes megemlíteni, hogy ez nem egy olyan tó, ahol hatalmasakat kell dobni (hacsak nem hosszában), és száz méterekről kell kidolgozni a halat. A 3 hektáros vízfelület elnyújtott és keskeny, főleg a vége felé. Kapitánnyal bizonyára bajban lettünk volna, ha minden horgászhely foglalt, és szemből folyamatosan keresztbe dobnak minket, vagy rádobálnak az etetésünkre.
Fontos információ lehet még, hogy a tóra nem kell horgászengedély. 1000 Ft kaució ellenében az ember kap egy VIP kártyát és egy karszalagot (tiszta sziget feeling), és már horgászhat is. Pergetni tilos.

Ami tetszett:

- szép környezet
- kiépített horgászállások
- segítőkész halőr, rendszeres, de nem zavaró halőri jelenlét

Amin javítani lehetne:

- esetleg ha a kalandparkot használók beetetnének a horgászok elé… (Nem találtunk olyan dolgot, amivel ne tudtunk volna megbarátkozni, a legnagyobb szívfájdalmunk az volt, hogy nincs szálláslehetőség és éjszakai horgászat.)

Fogható halfajok

Ponty, amur, süllő, harcsa, csuka, keszeg, kárász

Adatlap

Napijegy ára: 1500 Ft (a kifogott békés halak visszaengedhetőek, vagy napi áron megvásárolhatók.
Horgászjegy ára: 3500 Ft (2 db ponty, és 2kg egyéb hal vihető el)

Telefon:  +36 70 2120086

Infrastruktúra: 7/10
Halbőség: 6,5/10

Frissítés

A bejegyzést utoljára 2012.06.08-án frissítettük a horgászhelyre vonatkozó, a bejegyzés keletkezése óta esetlegesen megváltozott információkkal. (Napijegyek ára, honlap cím, telefonszám.)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, így első kézből értesülhetsz az új cikkekről, információkról.