Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /var/userdata/web/rogerkapitany.hu/website/www/wp-content/plugins/wp-pagenavi/scb/Options.php on line 44

Roger & Kapitány horgászkalandjai

Tárnoki Horgásztó

2011.04.13.

Ezt a tavat elég sok fórumon dicsérik, a honlapja is elég informatív, így bátran választottuk az első idei peca helyszínéül. Mint később kiderült: a Tárnoki Horgásztó erős felütés volt ez az év elejére…

A tervezgetés során többek között az is nagyon biztatónak tűnt, hogy a honlap adatai alapján – a Tárnok Völgye Horgász Egyesület honlapjáról van szó - idén már 40 mázsányi halat telepítettek a tóba. Rövid meteorológiai ellenőrzés és a honlap galériájának megtekintése után Kapitánnyal április másodikán elindultunk az év első horgászatára.

A tavat Sóskút felől közelítettük meg, az M7-es alatt áthaladva, majd a második keresztutcán jobbra fordulva meg is érkeztünk a helyszínre. A parkolóban 10-15 autónak elegendő hely van, mi fél kilenc környékén érhettünk ki, ekkor már elég sokan voltak.
Elvonultunk jegyet venni és érdeklődni az eredményesebb horgászhelyek felől, de már ekkor láttuk, hogy valami nagy tógazdasági dagonyázás kellős közepébe csöppentünk. A tavat ugyanis – nagyon helyesen – kikotorták, de a kikotort tőzeges-iszapos trutymót – nagyon helytelenül – csak szimplán felhalmozták a tó körül. Valószínűleg tetemes pénz lett volna elvitetni trutyit, vagy legalább rendesen szétteríteni és beszórni valamivel, ez érthető, de a látvány akkor is hihetetlen volt. Magán a helyen egyébként látszott, hogy törődnek vele, és adnak a környezetre, erről tanúskodott az iszaphegyek tetejére 10 méterenként odarakott egyenpad is, ami a kialakított horgászhelyeket volt hivatott jelölni. Az mindenképp dícséretet érdemel, hogy a padokat kiszedték a kotrás előtt és nem borították be iszappal.
A helyzetet konstatálva érdeklődtünk egy kicsit a büfé felől (április közepén nyit), illetve a pergetési lehetőségek felől, ez utóbbira azt mondták, hogy lehet, de hát még tilalom van, úgyhogy felesleges ezzel próbálkozni. (Április 2, szombat volt, a csukára pont március 31-ig van tilalom. Lehet, hogy belefutottunk valami helyi szabályba?)
A kinézett horgászhelyet mindenesetre meg lehetett közelíteni autóval, de lelkünkre kötötték, hogy ott nem lehet parkolni, így kipakoltunk és visszamentem a második utcáig, majd leparkoltam egy ház előtt. (Közterületen.) Kiszálltam, indultam volna vissza a horgászhelyre, amikor az egyik helyi horgász kiszúrt, a tekintetéből már előre tudtam, hogy itt bizony most valami emberkedés lesz. Meg is talált azzal, hogy ha horgászok, akkor be kell állnom az őrbódé mögötti parkolóba, mert ez a szabály Ez fura volt, tekintettel arra, hogy az igazolványainkat le kellett adni a halőrnél, aki induláskor nyugodtan átvizsgálhatta volna az autót, amikor megyünk kijelentkezni és leadjuk a fogási naplót, valamint bemutatjuk a halakat. (Ezt egyébként nem tette meg, fel sem merült.)
Igazából lényegtelen, a szabályokat be kell tartani, így visszaálltam a parkolóba, majd visszakutyagoltam a tó másik végében lévő horgászhelyünkre.

A cuccainkat kb. 1 óra alatt sikerült megfelelően elhelyezni és üzembe állítani egy nagyobb dagonya szélén. A kiválasztott hellyel kapcsolatban felemás érzéseim voltak, túl közel volt a középső nádas sáv, ami lehetett volna jó is és rossz is. Jó lett volna, ha a nád mellé dobálva pergetünk, aztán fenekezni meg rossz lett. Először gondoltam, hogy ezen a védett helyen biztosan szívesen napozgatnak majd a halak, később részben igazam lett, mert 4-5 keszeg is elnapozgatott előttünk, szó szerint a hasukat süttették. Utána sikerült kifogni egy döglött pockot is – bár Kapitány fogta, nekem mégis ez volt a nap fénypontja – a helyiek is jót röhögtek rajta, biztattak minket, hogy írjuk csak be a fogási naplóba, ha már egyszer kifogtuk.
Kapitány egyébként rögtön az elején fogott egy tenyérnyi keszeget, utána jó ideig semmit, majd délután egy keszeget és egy pontyot. Mondanom sem kell, én tök mindegy, hogy mit tettem fel nem fogtam semmit. Se pellettel, se kukoricával, se csontival, sem ezek lebegtetett verziójával. Jött egy bácsi, mondta, hogy jobb lenne, ha 2 csontival és 1 kukoricával próbálkoznánk horogra tűzve, mert a pelletet itt a halak nem ismerik. Hát elvileg most telepítettek 40 mázsa halat, oszt a helyi halak már el is mondták nekik, hogy mit kell enni?
Az összes hal, amit Kapitány fogott csontira jött, a ponty kábé a seggéig nyelte be a 14-es keszegező horgot, úgyhogy az benne maradt szegényben egészen az esti trancsírozásig.
Két halőr napközben rendszeresen járta körbe a tavat, gondolom, hogy mivel a terület nincs elkerítve, sokkal több munkájuk van, mint egy kerítéssel védett tó esetében. Az ő dolgukat is rendesen megnehezítette, hogy helyenként térdig jártak az iszapban.
Az eseménytelenül telt délelőtt után felüdítő élmény volt, amikor délután 2-3 óra felé előjöttek a krosszmotorosok és a quadosok. Nagy feeling, ha a horgászni próbáló embertől 4-5 méterre csapatnak. Nekünk pont olyan helyet sikerült reggel választanunk, ahol délután már olyan érzésünk volt, mintha a falu főutcáján ültünk volna le pecázni. Motor, quad, ló, sétáló családok, vinnyogó gyerekek, volt minden, ami kell. Azt viszont jól megfigyelhettük, hogy tőlünk jobbra (a tó déli végének bal oldalán voltunk) két egymást követő horgász is 2-3 nagyobb halat fogott. (Ezt a helyet be is jelöltem a térképen.)

A “sikereken” felbuzdulva kb. 5-re összepakoltunk és leléptünk. A halőr jó fej volt, épp akkor gyógyítgatott fertőtlenítővel egy pontyot, amikor odaértünk kicsekkolni. A kocsikat nem kellett megmutatni, leadtuk a naplókat és mentünk.

Utólag elgondolkozva a dolgon valószínűleg úszóval én is sikeresebb lettem volna, de a környezetet akkor sem találtam volna vonzónak, ha ötösével fogom a tízkilós pontyokat. Nem lenne viszont  szép dolog egy próba után teljesen leírni ezt a tavat, főleg hogy akkor is tisztogatták a befolyó területét, amikor ott voltunk, tehát látszik, hogy folyamatosan dolgoznak a terület és a tó jobbá tételén. Év vége felé visszanézünk, addigra remélhetőleg eltűnik a sártenger és a halak is nekibátorodnak.

Fogható halfajok

Ponty, keszeg, kárász, amur, csuka, süllő, harcsa

Adatlap

Napijegy ára: 3500 Ft (2 db nemes hal, 1 db ragadozó, 4 kg egyéb)
Ifjúsági jegy: 1500 Ft (1 db nemes hal, 1 db ragadozó, 2 kg egyéb)
Éjszakai jegy: 4000 Ft (Ifjúsági: 2000 Ft)

Halőrök telefonszáma: +36  30 4600131

Infrastruktúra: 3/10
Halbőség: 4/10

Frissítés

A bejegyzést utoljára 2012.06.08-án frissítettük a horgászhelyre vonatkozó, a bejegyzés keletkezése óta esetlegesen megváltozott információkkal. (Napijegyek ára, honlap cím, telefonszám.)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, így első kézből értesülhetsz az új cikkekről, információkról.