Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /var/userdata/web/rogerkapitany.hu/website/www/wp-content/plugins/wp-pagenavi/scb/Options.php on line 44

Roger & Kapitány horgászkalandjai

Rukkel-tó

2011.10.06.

Múlt hétvégén megint az impulzushorgászat áldozatai lettünk. Egy barátom javasolta a tavat, ahova ellátogattunk; igaz: ő soha nem horgászott rajta. Gondolom, ezzel vannak így még páran, mert a Rukkel-tó egy vízi csúszdapark… Sok fura dolgot csináltunk ebben az évben, de erre igazán nincs mentségünk…

A Rukkel-tó az egyik legtöbbet látogatott vízi csúszdapark a térségben, több mint egy tucat csúszdával, ugrótoronnyal, büfével és egyéb olyan létesítménnyel, melyek a strandolók kényelmét szolgálják, de a horgászokat teljesen hidegen hagyják. A nyári hónapokban ezrek látogatják meg ezt a vízi parkot, a szezon végével – mivel igazából egy bányatóról van szó – a horgászok vehetik birtokukba. Miután a környék tele van jobbnál-jobb horgásztavakkal, nem nagy meglepetés, hogy a strand parkolója még így is kong az ürességtől.
A bevezetőben említettem, hogy nincs mentség a választásunkra, igazából mégis van: a kíváncsiság. Ha valaki már járt a Balaton környékén ősszel, akkor fel tudja idézni azt a hangulatot, amit az elvonuló embertömeg hagy maga után: bezárt büfék és vendéglők, a bevásárlóközpontok fél gázon (sem) üzemelnek, alig-alig látni embert az utcákon. Az ott lakók sem értik, hogy a turista mit keres ott az évnek ebben a szakában.
A Rukkel-tavon pontosan ez az érzés fogadott minket. Valamivel 9 óra előtt értünk ki a tóra, a hatalmas parkolóban egyetlen autó állt, a halőré. Ő is értetlenkedve nézett ránk, még meg is jegyezte, hogy “ebben a tóban nincs annyi hal, mint a környékbeli tavakban”. De mi nem tágítottunk.
Megváltottuk a fejenként 2000 forintos napijegyet, amiben 3 kg elvihető hal is benne foglaltatik, majd 600 forintért jegyet váltottunk az autónknak is, ami bár nem horgászhatott, de így behajthattunk vele a strand területére. Ezt követően röviden tájékozódtunk a jobb horgászhelyek felől, majd a röplabda pálya felé vettük az irányt. (A halőr szerint ott nem egy 10 kg feletti halat is fogtak már. Hja, a helyi legendák…)
A tó területe teljesen parkosított és szépen rendben is van tartva, elég sok a szemetes, és majd egy fél tucat átlagon felüli mosdó is található itt. Nem meglepő, végül is egy strandról van szó, ahol egy hétvégén több száz ember fordul meg. Az örömünket csak az árnyékolta be kissé, hogy az összes büfé bezárt, de ezért igazán nem hibáztathatunk senkit, a Balatonon sem decemberben kell hekket enni.
A kiválasztott horgászhelyre való megérkezés után elkezdtük a felszerelés felállítását, és fél tíz tájban már javában vártuk a kapásokat. A menü pelletes fekete etetőanyag volt, pontyos keverékkel és magokkal. Ez múlt évben mindenhol bevált, és ebben az évben sem teljesített rosszul. Csalinak kukoricát és pelletet tettünk fel.
A Katalin-tóról szóló írásban már említettem az akvárium-tavak előnyeit és hátrányait, miszerint sokszor elég nehéz rájönni, hogy merre járnak a halak. Ez a Rukkel-tóra hatványozottan igaz volt, mivel itt valószínűleg még annyi hal sem volt, mint a többi helyen, ahol megfordultunk. Szerencsére a segítségünkre volt egy kihelyezett bója, ami valószínűsíthetően egy homokpadot volt hivatott jelölni, legalábbis a damil esési szögéből erre következtettünk.
Telt-múlt az idő, nem mondhatnám, hogy a horgászok megrohamozták a tavat, úgy számoltam, hogy rajtunk kívül még talán négyen érkeztek, plusz három hölgy, akik valószínűleg svédek vagy németek voltak, mert nekiálltak fürödni a jelentősen visszahűlt vízben.
Körülbelül délután 1-kor jelentkezett az első és egyetlen kapás, amit szerencsésen sikerült halra váltani. A megközelítőleg hat kilós ponty szinte küzdelem nélkül adta meg magát,  a vízben egy tenyérnyi keszeg elszántságával próbált menekülni, a pontymatracon pedig úgy viselkedett, mintha agyonütöttük volna. Gyors horogtalanítás és mérlegelés után visszaeresztettük a tóba.
A nap további részében élveztük az októberi napsütést és ráérősen cserélgettük a csalikat. A halak láthatóan nem akartak enni, (vagy mind a hat a tó túlsó sarkában volt) mi pedig ezt látva nem erőltettük annyira a horgászatot, inkább a téli hónapok programjait tervezgettük. A sziesztát valamivel öt óra előtt szüntettük be, összecsomagoltunk és elindultunk haza.

Most jönne az a rész, hogy kiknek ajánlanám ezt a tavat… Egyértelműen azoknak, akik csúszdázni és felfrissülni szeretnének, nekik is lehetőleg június közepétől augusztus végéig, különben úgy járnak a csúszdázással, mint mi a horgászattal.
A másik célcsoport azoknak a horgászoknak a köre, akik a “catch and release” módszereit olyan szinten sajátították el, hogy a halak nyugalmának megóvása érdekében rendes horgásztavakon is csak egy 100 grammos ólom a végszerelékük. Ők megnyugtató csendben élvezhetik a táj szépségét és a tó vizének türkiz csillogását.
A Rukkel-tó mindezektől eltekintve remek hely, igazi felüdülés volt a Benta Horgászpark végletekig zsúfolt 7-es tava után. Ugyanakkor horgászat szempontjából jobban jártunk volna, ha az 500 méterrel arrébb lévő Moby Dicket választjuk.
A gyenge teljesítmény miatt viszont csak magunkat okolhatjuk, de így jár az, aki strandon vagy medencében próbál horgászni…

Ami tetszett:
- rendezett, parkosított terület; nyugodt környezet
- szinte egyedül voltunk a tavon
- be lehetett állni autóval
- a szezon végén nem zárták be a mosdókat
- az őszinteség (“itt nincs annyi hal, mint a környező tavakban”)

Amin javítani lehetne:
- ha komolyan gondolják a horgászatot, akkor halat is telepíteni kell
- egy minimalista büfé jól jött volna kávéval és csontival (egzotikus párosítás…)
- attól, hogy nincs sok vendég, az előző horgászatokból ottmaradt szemetet még össze kéne szedni

Fogható halfajok

Ponty, amur, kárász, süllő

Adatlap

Horgászjegy ára: 2000 Ft (Ez tartalmazza 2kg nemes hal és 1 kg egyéb hal árát, az ezen felüli mennyiség kg áron vásárolható meg.)
Kísérőjegy: 300 Ft

Infrastruktúra: 6/10
Halbőség: 1/10

Frissítés

A bejegyzést utoljára 2012.06.08-án frissítettük a horgászhelyre vonatkozó, a bejegyzés keletkezése óta esetlegesen megváltozott információkkal. (Napijegyek ára, honlap cím, telefonszám.)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, így első kézből értesülhetsz az új cikkekről, információkról.