Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /var/userdata/web/rogerkapitany.hu/website/www/wp-content/plugins/wp-pagenavi/scb/Options.php on line 44

Roger & Kapitány horgászkalandjai

Hurrá, nyaral(t)unk!

2011.08.26.

Kapitánnyal múlt héten felkerekedtünk, és három napra hátrahagytuk a taposómalmot, hogy egy kicsit pihenjünk és horgásszunk egy jót. Szakítottunk a hagyományokkal, és most teszthorgászat helyett egy általunk már ismert tavat látogattunk meg. A Kunadacsi Horgászcentrumban jártunk.

A Kunadacsi Horgászcentrum és Pihenőpark egyszer már szerepelt a RogerKapitány.hu hasábjain, és reményeink szerint még fog is, mivel pár napra minden évben ellátogatunk ide. Nem titkoltan ez az egyik kedvenc úticélunk, amennyiben gondtalan pihenésre vágyunk.

Én már februárban elterveztem, hogy az augusztus 15-i hetet Kunadacson töltöm, valószínűleg Kapitány is így volt ezzel, de nála a munka közbeszólt, és végül csak a kinézett időpont előtt pár nappal tudtuk meg, hogy három nap szabadságot mégis kivehet.
Én ekkorra már teljesen lemondtam a Kunadacsi Horgászcentrumról, valószínűtlennek tartottam, hogy az érkezés előtt egy héttel legyen szabad apartman. Az esélytelenek nyugalmával telefonáltam, és hatalmas szerencsénk volt. Mások már februárban lefoglalták a helyüket erre az időszakra, nekünk mégis akadt szállás.
A kezdeti sikereken fellelkesülve mindketten alaposan felkészültünk a horgászatra, mind etetőanyaggal, mind csalikkal és szerelékkel. Ez utóbbit kiemelten fontosnak éreztük, mert Kunadacson mindkettőnknek szokása volt a part menti fák úszókkal és etetőkosarakkal való feldíszítése.

Múlt évben sikerült az Ovi Maps jóvoltából földúton teljesítenem a távot, ezt most kihagytuk a programból. Hétkor indultunk, valamivel kilenc előtt értünk a Kunadacsi Horgászcentrum kapujához. Bejelentkeztünk, átvettük a kulcsot, és megkezdtük a kipakolást.
Kapitány az előző Kunadacsos bejegyzésben részletesen bemutatta a területet, most legyen elég annyi, hogy egy 5 hektáros, szépen parkosított területről van szó, viszonylag kicsi, 1 hektáros tóval. 10, 6, 5, 4 és 3 személyes apartman házak találhatók a tó körül, összesen kilenc darab. A pihenőparkban van étterem, medence, rendezvénycsarnok, ingyenes lehetőség van grillezésre és bográcsozásra, az elvitelre szánt halat pedig jelképes összegért gyorsan és szakszerűen megpucolják, majd hűtik vagy fagyasztják. A tó körül fedett sörpadok és esőbeállók szolgálják a horgászok kényelmét, a mellékhelyiségek számára sem lehet panasz.
Miután egész évben ismeretlen vizeken jártunk örültünk az ismerős környezetnek és a jól megszokott kényelemnek. Elsősorban pihenni szerettünk volna, és ehhez minden feltétel adott volt.
Elfoglaltuk a három ágyas apartmanunkat a tó északi részén, és elkezdtük a felszerelés előpakolását. Én nekiláttam a dokumentálásnak is, mivel a Kunadacsi Horgászcentrum galériájában eddig csak négy kép árválkodott, gondoltam, hogy itt az ideje orvosolni ezt a hibát.

Kunadacsi Horgászcentrum 06
Örültünk a megvetett ágyaknak, de kicsit “Túl a Barátságon
feelingje volt a dolognak. Szétköltöztünk.

A kipakolás után rövid időn belül a vízbe juttattuk a szerelékeket, és vártuk a halakat. Az elsőre nem is kellett túl sokat várni, egy jókora kárászt sikerült megakasztani. Pár órával utána jelentkezett az első ponty is, egy 2,5 kg-os egészséges példány. Örömömet kissé beárnyékolta, hogy ez volt az első pontyom, amit sikerült orrba akasztani. A jelenséget később Kapitány fejtette meg: a hal az etetőanyagot kajálta, és ahogy ott úszkált, a lebegtetett csalival felszerelt horog az orrgödrébe akadt. Meghökkentő látvány volt.
Az első nap további része a próbálkozásról szólt. A kukoricát viszonylag gyorsan lehúztuk a sikeres csalik listájáról, a nap végére a haldorádós oldódó pelletet is (eprest és mézest próbáltunk). A horgászatot hat után egy vacsorával szakítottuk meg, még épp sikerült zárás előtt leadni a rendelésünket.
Este aztán elővettük a halibutos beütésű pelleteket, a múlt évben favorit Amur Lamour (amurt még sosem fogtunk vele) 11 óra előtt valamivel horogra is csalt egy 3 kilós pontyot. Ennek megörülve korai nyugovóra tértünk, hogy másnap frissen folytathassuk a horgászatot.

A második nap reggelén horgászat helyett ráérősen reggeliztünk az étteremben, majd megfelelő mennyiségű étel és hihetetlen mennyiségű tea elfogyasztása után újra nekiláttunk a pecázásnak.
A különböző csalikkal való próbálkozást nem adtuk fel, de előttünk láthatóan “állt a víz”, ami leginkább azért volt idegesítő, mert a tó közepénél a sporttársak fél óránként fogták a halakat. A Horgászcentrumra egyébként jellemző, hogy a szemetelésért illetve a halakkal való helytelen bánásmód miatt azonnal szólnak, a második figyelmeztetés pedig legtöbbször a horgászat (korai) befejezését jelenti. Így járt a tőlünk balra, a tó közepe felé horgászó papper is, aki úgy gondolta, hogy a “catch and release” szellemében a halat ér kopoltyúnál felemelni, illetve a hallal teli szákot a földön rángatni. Finoman értésére adták, hogy nem. Ettől az egy esettől eltekintve a sporttársak mintaszerűen viselkedtek a tónál.
Az mondjuk kisebb derültségre adott okot, amikor egy baráti társaság egyik tagja beúszott a befelé tempózó botja után, de ilyen mindenkivel megeshet.

Kunadacsi Horgászcentrum 64
Menekül a bot, úszik a spori.

Hozzáteszem múlt évben egy társaság annyira bátor lett a nagyobb mennyiségű elfogyasztott alkoholtól, hogy elkezdtek a medence korlátjáról a medencébe ugrálni. Ez azért volt problémás, mert a vízfelület és a korlát között van egy masszív másfél méteres távolság, aminek megugrását páran nem abszolválták, legalábbis nem úgy, ahogy előtte elképzelték. Sajnos az egyikük a kecskeméti kórházban folytatta az estét.
A kedd esténk szerencsére csendesen telt, de legalább nem eseménytelenül. Horogra akadt egy 2,5 kg-os tükrös, pár kárász és egy 3,5 kg-os nyurga is. A halak egész este vidáman ugrándoztak, és mint tudjuk, amelyik hal ugrál, az nem eszik. A szomszéd spori megnyugtatott minket, hogy majd megéheznek a nagy ugrálásban.
Valamivel azonban muszáj volt elütnünk az időt a halak megéhezéséig, a nagy várakozásban pedig elkezdődött a menetrend-szerű ökörködés, így került elő pár világító patron és egy fényképezőgép. Próbáltunk valami RogerKapitányosat csinálni, körülbelül harminc kép közül ez lett a legjobb:

Kunadacsi Horgászcentrum 22
Megint túl sok időnk volt…

Hajnali kettőig folytattuk a “horgászatot”, majd látva, hogy sok minden már nem fog történni, eltettük magunkat másnapra.

A harmadik nap reggelén még reggeli előtt kifogtam a menetrend szerinti 3 kg-os afrikai harcsát, ami a Horgászpark adottságait nézve nem nagy teljesítmény, viszont otthon ilyet kértek, hát kaptak.
Reggeli után visszatértünk a horgászathoz, de aznap már senkinek sem volt szerencséje a tavon. Egész nap ment a fürdés és az ugrálás, mi pedig bíztunk benne, hogy most már tényleg elfáradnak és megéheznek a halak, mielőtt még nekiállnánk pakolni, de sajnos nem így lett.
Fájó szívvel csomagoltunk össze, és valamivel délután 5 óra után indultunk haza.

A Kunadacsi Horgászcentrum és Pihenőpark nem éppen egy vadregényes eldugott holtág, ahol a háborítatlan természet lágy ölén a horgásznak meg kell küzdenie a környezeti tényezőkkel is a halak mellett. De mi nem is ezért kerestük fel. Ez egy pihenőpark, ahol horgászattal lehet elütni az időt, legtöbbször igen sikeresen. A tucatnyi szolgáltatás pedig biztosítja azt, hogy a pihenni vágyó, pecázást kedvelő vendégnek ne is legyen más gondja az ott töltött idő alatt.
A környezetre és a halbőségre nem lehet panasz, igaz, a sporik beszámolói szerint 5 kg-nál testesebb pontyot nem igazán fognak a tóban. Ugyanakkor az infrastruktúra és a szolgáltatási színvonal szerintem egyedülálló – remélem még sok ehhez hasonló horgászhelyre látogathatok el itthon.

Fogható halfajok

Ponty, busa, amur, keszeg, csuka, süllő, afrikai harcsa

Adatlap

Horgászjegy ára: 1400 Ft (ezért a pénzért a szálló vendégek éjszaka is horgászhatnak)
Kísérőjegy: 700 Ft

A kifogott halakat kg áron lehet megvásárolni.

Szállás

Infrastruktúra: 9/10
Halbőség: 7,5/10

Frissítés

A bejegyzést utoljára 2012.06.08-án frissítettük a horgászhelyre vonatkozó, a bejegyzés keletkezése óta esetlegesen megváltozott információkkal. (Napijegyek ára, honlap cím, telefonszám.)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, így első kézből értesülhetsz az új cikkekről, információkról.