Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /var/userdata/web/rogerkapitany.hu/website/www/wp-content/plugins/wp-pagenavi/scb/Options.php on line 44

Roger & Kapitány horgászkalandjai

Katalin-tó

2011.08.03.

Kapitánnyal az impulzusváráslás után megismerkedtünk az impulzushorgászat fogalmával is. Egy remek helyet látogattunk meg, a horgászat végén mégis úgy éreztem, hogy jobban jártam volna, ha inkább vásárolni megyek. A Katalin-tónál jártunk.

Kapitánnyal múlt hét pénteken megbeszéltük, hogy semmiképp nem megyünk horgászni szombaton, mivel neki dolga van, és amúgy sem lesz túl jó az idő. Én ettől függetlenül egy darabig tervezgettem, hogy kinézek valahova Roger Juniorral (RJ), de mire hazaértem, nekem is elment a kedvem az egésztől. Aztán amikor este 7 felé csöngött a telefon, éreztem, hogy ez bizony Kapitány lesz, és tuti, hogy horgászni akar menni. Így is lett.
Rövid egyeztetés után megállapodtunk egy hihetetlenül késői indulásban (8 óra), valamint egy teljesen ismeretlen helyszínben (csepeli Katalin-tó). Mondanom sem kell, hogy se csali, se etetőanyag nem volt otthon, így megbeszéltük, hogy beugrunk a helyi horgászboltba is ellátmányért.
A történethez az is hozzátartozik, hogy a mányi napszúrásos kalandom alkalmával nem fordítottam túl nagy gondot a szerelékek precíz összepakolására, így szombat reggel egy hihetetlenül rendetlen és hiányos ládával vágtam neki a horgászatnak.
Reggel 8-kor felvettük Kapitányt, bevásároltunk a legközelebbi horgászboltban, (persze RJ balatoni engedélyét is akkor váltottam ki), ezt követően pedig Kapitánynak szereztünk ellátmányt, érzésre fél tíz után értünk ki a tóhoz.
A körülbelül 3 hektáros Katalin-tó a Csepel-szigeten található, ami régre visszanyúló történelme, lakótelepe és a Csepel Művek mellett leginkább kavicsbányáiról híres. Jó pár kavicsbányából horgásztóvá avanzsálódott vizet találunk itt, legtöbbjük igazi akvárium – az akváriumság összes pozitívumával és negatívumával együtt. Én személy szerint keveset horgászom vadvízen, de azt szeretem, ha egy horgásztó természetes képet mutat. Az ilyen helyeken szeretem a nádfalak szélét, vagy a bedőlt fák környékét meghorgászni. Az ennyire mesterséges tavak medre legtöbbször olyan, mint egy kotort folyómeder, nincs, ami ott tartsa a halakat, én pedig következtetni sem tudok arra, hogy a halak merre járnak, vagy mely helyeket szeretik. (Cserébe a víz néhol annyira tiszta, hogy szabad szemmel látom őket.)
A késői megérkezésünk után megváltottuk a jegyeket, lepacsiztunk a kora reggel óta ott horgászó cimbikkel, majd elkezdtük a felszerelés összeállítását, amiben az erős szél nem volt éppen a segítségünkre. Már az első pár percben kiderült, hogy Kapitány nem hozta el az egyik 3 részes botjának legalább két részét, nekem pedig a mányi horgászat után csak 1 bot felszerelésére elegendő szerelékem volt. Az én problémámat szerencsére könnyebb volt orvosolni, így az első bot bedobása után nekiálltam szereléket gyártani.
Pár szóban a holdról, és az időjárásról: a holdnaptár remek fogási eséllyel kecsegtetett minket, a lassan csökkenő légnyomás szintúgy. A már-már viharos szél ellenben nem adott túl sokat az esélyeinkhez, viszont vitt mindent, amire nem tettünk legalább egy téglát. Az első áldozat a horgászszékem volt, amit másfél méterrel tett arrébb a szél, a rodpodom a két bottal rosszabbul járt, azok a vízbe borultak. Kapitánynak a széke ugrott rá a szokásos jóreggelt sörére, ami ki is borult, egyszóval volt baj… Roger Juniornak sem volt könnyű az élete, ő például kiváló abban, hogy a kajás zacskókat, és egyéb röpképes tárgyakat addig halmozzon maga körül, amíg az ember rá nem szól, hogy azoknak teljesen máshol lenne a helye. Ebből kifolyólag néha zacskókat üldöztünk, néha a táskája széjjelfújt tartalmát vadásztuk össze a part hosszában.
Nos, most jönne az a rész, hogy mikor jelentkezett az első kapás, és pontosan mire. Sajnos erről semmit sem tudok írni, mindent végig próbáltunk (igen, erjesztett sajtos kukorica is volt nálam), de semmit nem fogtunk. Ilyen ebben az évben még nem történt. Eddig a legrosszabb horgászataink alkalmával is horogra csaltunk egy nyeszlett pontyot vagy pár keszeget/kárászt, de szombaton még ez sem jött össze. A jóval előttünk érkező cimbik – akik egyébként a tavat is ajánlották – sem jártak sokkal nagyobb sikerrel, de ők legalább fogtak halat. Mentségünkre szól, hogy mások sem fogtak sokkal többet nálunk, főleg nem azon a részén a tónak, ahol mi voltunk. Mint utólag megtudtuk, a kapások leginkább a büfé felőli részen jelentkeztek. Az idő nagy részét így leginkább pakolászással, sztorizgatással és szomszédolással töltöttük, aztán 3 óra felé összepakoltunk és hazamentünk.
Maga a Katalin-tó egyébként kifejezetten kellemes, rendezett hely. Tele van esőbeállókkal, asztalokkal, van halpucoló, rendezett mosdó, jó büfé. A tulajdonos is kedves és segítőkész, a víz tényleg olyan tiszta, hogy egészen sokáig le lehet benne látni. Egyetlen negatívumot tudnék említeni, az sem a tógazdát, hanem sajnos a sporikat minősíti, íme:

Katalin-tó 20

Ebből is látszik, hogy teljesen mindegy, hogy hány szemetest tesz ki a tógazda, pár sporttársnak mintha ott se lenne. Én általában a horgászhelyemen azt a szemetet is kidobom, ami nem az enyém, hanem valamelyik előző horgászatból maradt ott, ha a vízen lebegő zacskót vagy egyéb szemetet látok, azt tuti, hogy kihalászom, legalább fogok valamit. Mindig úgy próbálok horgászni, hogy a helyet egy kicsivel jobb állapotban hagyjam ott, mint amilyenben érkezésemkor volt. Abban Kapitánnyal teljesen egyetértek, hogy egy pont után a szemetelés korlátozása a tógazda felelőssége. Ha nekem valaki szotyihalmokat és – a kihelyezett hamutálak (!) ellenére – csikkeket hagyna a horgászhelyeimen, az többet be nem tenné a lábát a tavamra, az hétszentség.

A sikertelenségünk ellenére a Katalin-tavat mindenkinek őszintén ajánlom, ha kicsit körülnéz az ember a fórumokon, akkor nagyon sok pozitív hangvételű írást talál, főként arról, hogy esetenként nem ritka a tíznél több kifogott hal sem. A környezettel szemben nem lehet kifogás, kifejezetten kényelmes horgászhelyről van szó.

Fogható halfajok

Ponty, amúr, csuka, süllő, harcsa, keszegfélék

Adatlap

Horgászjegy ára: 1000 Ft (A halat kilóáron kell megvásárolni; 2 bot, botonként 3 horog)
Kísérőjegy ára: 500 Ft (A kísérő nem horgászhat)

Telefon: +36 20 9226374

Honlap: http://www.holhorgasszunk.hu/vizek_reszletes.php?ID=45 (Ez a leginformatívabb írás a tóról, amit találtam.)

Galéria

Térkép

View larger map

Értékelés

Környezet: 7/10
Infrastruktúra: 7/10
Halbőség: 3*/10

* A halbőség megállapításához mindig az adott tónál legsikeresebben horgászó sporttárs halainak számát vesszük alapul, jelenleg nem volt igazán sikeres sporttárs.

Frissítés

A bejegyzést utoljára 2012.06.08-án frissítettük a horgászhelyre vonatkozó, a bejegyzés keletkezése óta esetlegesen megváltozott információkkal. (Napijegyek ára, honlap cím, telefonszám.)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, így első kézből értesülhetsz az új cikkekről, információkról.