Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /var/userdata/web/rogerkapitany.hu/website/www/wp-content/plugins/wp-pagenavi/scb/Options.php on line 44

Roger & Kapitány horgászkalandjai

Háromsziget Horgásztó

2011.10.22.

Ismét egy Roger nélküli látogatásról írok, amit még a nyár közepén ejtettem meg. Akinek ismerős a Háromsziget Horgásztó, az biztosan azt is tudja, hogy itt jó eséllyel lehet tokhalakat fogni. Megpróbálkoztam  becserkészni őket, a sikerességemről pedig a cikkben olvashattok.

Az élmények még erősen élnek bennem, de cikk csak most kerekedett belőle. Nem is nagyon bánom, hisz a tó nevét a gugliba írva találatot dobott. Meg is lepődtem, mert a nyár közepi látogatásnál egy igazán hasznos oldalt sem találtam a tóról, most pedig örömmel látom, hogy már saját weblappal rendelkezik. Azért az információkat lenne hová bővíteni, mert telefonszám például nincs az oldalon.
Dunaharasztinál található a kb. 6,5 hektár vízfelületű, homokos, kissé elhanyagolt (mondhatnánk vadregényesnek is) parttal rendelkező tó. Szerdától Vasárnapig, 6-18 óráig lehet horgászni. Parkolási lehetőség a kapun belül van, de a sorompóval elzárt tó területére nem lehet autóval behajtani. A bejárattól jobbra található a halőrház és büfé, itt vásárolhatunk csalikat és etetőanyagot. Csontival érdemes készülnünk, mert azt nem árusítanak. Mint a tó neve is elárulja, hogy három szigettel rendelkezik, ami kicsit megtöri az akvárium érzést.

Kora reggel kellett volna indulnunk, de az álommanó elnyomott így egy kisebb késést sikerült abszolválnom. A késésem miatt Kisvakond kénytelen volt a lovak közé csapni, így sietősen teljesítettük a távot a Dunaharaszti benzinkútig, ahol egy jó kávéval indítottuk a napot. Azért így is fél 8 előtt a halőrháznál voltunk. Gyorsan megváltottuk a jegyeket és a tó végéhez vettük az irányt (a bejárattal szemközti oldal nem horgászható). Pár héttel ezelőtt ez a hely Kisvakondéknak szerencsét hozott és több nagyméretű tokhalat is szákoltak. Csak pár horgász volt rajtunk kívül, ők a tó közepe felé helyezkedtek el, így szabad volt az utolsó öböl. Gyors  pakolás és szerelés után a fenekezőket gyorsan behajítottam és vártam a nagy tokokat. A délelőtt nem hozott eredményt, ezért több csali is horogra került, majd taktikát váltottam. Az egyik botot kivettem és úszós szereléket vetettem be helyette  kisméretű horoggal, ezzel biztosítva szórakozásomat a nagy hal érkezéséig. Kisvakond is így tett. Meglepetésünkre, szép számmal jöttek a kapások, snecik és sügérek személyében. A gyors horgászat és halak megóvása érdekében a kis horog szakállát egy laposfogó segítségével elnyomtuk, így sokkal kisebb sebet ejtettünk az “áldozatokon” és a szabadítás is egyszerűbb volt. Természetesen a sok éhenkórász “nőj nagyobbra!” felszólítás után mind szabadságot nyert.

Élveztük a jó időt, és a sok kapást, közben fél szemmel a többi horgászt figyeltem, hisz tudtam, hogy a tóban van nagyobb hal is mint a 10-12 centis sügér. A hozzánk közelebb lévő horgász, aki szintén a mi öblünket horgászta, nem fogott semmit, viszont a másik öbölben lévő szaktárs folyamatosan szákolta a tokokat. Délutánra nekünk is kijutott fejenként egy-egy 2,5 kiló körüli szép tükrös (mely egy 6-7 kilós erejével küzdött), de a folyamatos kishalas horgászat (mely gyerekkorom balatoni pecázásait idézte) bőven kárpótolt az elmaradt tokhalakért. A nap további részében nem jött más látogató a csalira,  a folyamatos etetés sem hozta meg a többi nagyhalat, ezért 5-re összepakoltunk, és távoztunk. A távozás nem volt zökkenőmentes, mert egy-két szakaszon a part meredek és keskeny, így történhetett, hogy az utolsó fogásunk nem egy hal, hanem a molnár kocsiról vízben landolt horgászládám volt.

Elkönyveltem, hogy egy újabb próbálkozást azért megér a hely, hisz láthatóan vannak benne tokok és még nem adatott meg, hogy egy ilyet horogra akasszak. Viszont egyértelműen kirajzolódott, hogy az egyszer nagyon szerencsés hely lehet, hogy legközelebb mit sem ér. Összességében egy gyönyörű, élményekben gazdag nyári napot töltöttünk el a tónál, sok fantáziát láttam benne, de ez már a tulajdonoson múlik, hogy van-e lehetősége és akarja-e fejleszteni, vagy megmarad egy “egyszer megnézzük” tónak.

Ami tetszett:
- nem a szokásos “kocka” tó, a szigetek megtörik az akvárium érzést, és jó, hogy nem körben horgászható
- nem egymás nyakán kellett ülni
- volt etetőanyag, csali
- van büfé

Amin javítani lehetne:
- a part rendezettsége
- mosdó csak a bejáratnál van
- nincs éjszakai horgászat
- információk hiánya a weblapon (telefonszám, fogható halfajok…)

Fogható halfajok

Ponty, tok, keszegfélék, sügér, és ki tudja még :)

Adatlap

Napijegy ára: 1800 Ft (a kifogott békés halak visszaengedhetőek, vagy napi áron megvásárolhatók.
Horgászjegy ára: 3500 Ft (2 db nemes hal – maximum 4kg összsúlyban, és 3kg egyéb)

Telefon: +36 30 3369548

Infrastruktúra: 4,5/10
Halbőség: 6/10

Frissítés

A bejegyzést utoljára 2012.06.08-án frissítettük a horgászhelyre vonatkozó, a bejegyzés keletkezése óta esetlegesen megváltozott információkkal. (Napijegyek ára, honlap cím, telefonszám.)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, így első kézből értesülhetsz az új cikkekről, információkról.