Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /var/userdata/web/rogerkapitany.hu/website/www/wp-content/plugins/wp-pagenavi/scb/Options.php on line 44

Roger & Kapitány horgászkalandjai

Bázis Horgásztó

2011.04.29.

A tavalyi évben kétszer is ellátogattunk a Bázis Horgásztóhoz. Az első próbálkozást nem mondhatnám sikeresnek. Többen is horgásztunk, de összesen 2 dévért sikerült horogra csalni.  A második horgászat azonban tartogatott meglepetéseket…

A tó Budapesttől 15 km-re található, az 51-es főútról Bugyi irányába kell lekanyarodni, és pár kilométer után a jobb oldalon található bekötő úton lehet megközelíteni – táblával  van jelezve (ekkorra több horgásztavat is elhagyunk). A szögletes tó teljesen körbekerített, fásított, egykor bányató lehetett. 6 hektár körüli, mélysége kb. 8 méter, akadóktól mentes, a vize igen tiszta. A weboldaluk szerint 6 éve folyamatosan telepített. A bejáratnál van büfé, amit nem teszteltünk, mert saját elemózsiával rendelkeztünk. A horgászhelyek autóval megközelíthetőek, amiért cserébe távozáskor szúrópróbaszerűen ellenőriznek, viszont a bent történő közlekedés a helyünk elfoglalása után már csak sétával történhet. Aki gyalogosan érkezik, a bejáratnál bevásárlókocsiba pakolva juttathatja be a felszerelését. Több mellékhelyiség is található, amik szerencsére nem a műanyag doboz félék, hanem rendes épületek, kézmosóval. A bejárattól távolabbi sarkokban kíméleti zóna van kialakítva. A tóban, ponty, amur, csuka, süllő, harcsa és szibériai tok található, de a szabályok között egy olyat sem látni ami kitérne, hogy ragadozó halakat, milyen módon és feltételekkel foghatunk.

Az első horgászat alkalmával összesen 8 botot vetettünk be (4 horgász). A bejárattól rögtön jobbra helyezkedtünk el. A tó vize még kicsit hideg volt, az idő esőre állt. Így sikerült összesen két hatalmas dévért fognunk, egy egész nap alatt. Nem voltunk elragadtatva az eredménytől, de akármit is próbáltunk, nem vezetett sikerre. Talán nehezítette a helyzetünk a szomszédban “dolgozó” bojlisok társasága, akik félóránként jártak be és etették szénné a halakat. Szerencsére ez nem vette el a kedvünket, és úgy ítéltük megér még egy próbálkozást.

A második horgászatnál már nyári kánikulában volt részünk és a víz is felmelegedett. Roger már délután elfoglalta a helyet, a bejárattal szemközti oldal közepén táborozott le. Mire kiértem két nagyobb (5,5 és 6,5kilós) pontyon is túl volt. A halak nem válogattak, minden csalira rámentek ami nálunk volt, csontira, kukoricára, pelletre. Én leginkább a 21mm-es halibutos pelletet favorizáltam, mert így sikerült leszelektálnom a halakat. Etetőnek fekete pelletest, amur lamurt és halibutost használtunk. A kifogott pontyok mindegyike 5kg fölötti volt, a legnagyobb egy 12kilós tükörponty. Tavaly a pelletes horgászathoz még bojlis jegyet kellett venni, pozitívként hatott, hogy ezt megszüntették. Jelenleg a sportjegy 5000 magyar forint/24 óra. Ezt nem tartom kevésnek, főképp úgy, hogy a halért külön kell csengetni. Értem én, hogy sporthorgászat, de aki hallé alapot szeretne, ne ide menjen. Függetlenül milyen jegyet veszünk a pontymatrac használata kötelező.

Terveink szerint az idei évben újra látogatást teszünk, megnézzük a pozitív illetve negatív változásokat, és kíváncsi vagyok, hogy milyen az a zuhanyzó ahol 500Ft egy tusolás. A büfé kínálata szintén nem marad ki – ezzel is próbálunk segítséget nyújtani, hogy mit érdemes vinni, és mire számítson, aki ide megy pecázni.

Fogható halfajok

Ponty, amur, csuka, süllő, harcsa, szibériai tok

Adatlap

Bojlis jegy: 2500 Ft ( 3000 Ft / éjszaka; 5500 Ft / 24 óra)
Sport jegy: 2000 Ft ( 3000 Ft / éjszaka; 5000 Ft / 24 óra)
Vendégjegy (látogató): 500 Ft/fő (nem horgászhat)
Gyerekjegy: 300 Ft/fő (nem horgászhat)

Kocsibeállás: ingyenes
Sátorozás: ingyenes
Lakókocsi: 1000 Ft / nap
Áramhasználat: 1000 Ft / nap
Csónakhasználat: 1000 Ft / nap
Pontymatrac: 300 Ft / nap

48 órás, vagy annál hosszabb időtartamú bojlis jegy váltása esetén: 4500 Ft / nap.

Telefon: +36 30 9416308

Infrastruktúra: 6,5/10
Halbőség: 6,5/10

Frissítés

A bejegyzést utoljára 2012.06.08-án frissítettük a horgászhelyre vonatkozó, a bejegyzés keletkezése óta esetlegesen megváltozott információkkal. (Napijegyek ára, honlap cím, telefonszám.)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, így első kézből értesülhetsz az új cikkekről, információkról.